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부경대생 아이디어가 가장 빛났다(Park Jae Joon, the grand prize at the advertisement competition)
작성자 대외협력과 작성일 2014-11-07
조회수 2269
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부경대생 아이디어가 가장 빛났다(Park Jae Joon, the grand prize at the advertisement competition)
대외협력과 2014-11-07 2269



부경대학교 학생이 문화체육관광부 주최 제6회 대학생 광고 공모전 대상을 차지했다.


△ 박재준 학생. ⓒ이성재 사진(홍보팀)
주인공은 공업화학과 4학년 박재준 학생(26).

그는 문화의 가치와 의미를 국민들에게 알리고 대학생들의 창의성을 북돋우기 위해 열린 이번 대회에 작품 ‘문화 월마수’를 출품해 대상의 영예를 안았다. 상금은 500만원.

이번 대회 공모 주제는 문화체육관광부가 매월 마지막 주 수요일에 전국 주요 문화시설을 할인 또는 무료로 이용할 수 있도록 지난 1월부터 시행하는 ‘문화가 있는 날’을 알리는 것.

박재준 학생이 애니매틱 방식으로 제작한 수상 작품은 매월 마지막 주 수요일의 줄임말인 ‘월마수’를 문화갈증 해소 음료로 표현해 ‘문화가 있는 날’을 국민들이 알기 쉽게 전달했다는 평가를 받았다.

애니매틱이란 사진, 그림으로 구성돼 있는 스토리보드를 실제 광고 시간에 맞게 편집하여 영상화한 것을 일컫는다.

33초 분량의 이 작품은 푸른 하늘과 바다를 배경으로 ‘조금 이상한 물이 나왔습니다. 물인데 칼슘도 칼륨도 마그네슘도 없는 물. 하지만 바라던 물이 나왔습니다. 물인데 고흐도 베토벤도 셰익스피어도 있는 물. 매월 마지막 주 수요일. 월마수.’라는 문구를 보여준다.

이어 ‘월마수’라는 상표가 찍힌 생수병과 함께 ‘문화가 담긴 세계 최초의 물. 문화가 담긴 물. 문화 월마수. *매월 마지막 주 수요일은 문화가 있는 날입니다.’라는 문구를 띄우면서 문화가 있는 날을 물에 비유해 표현했다.

박재준 학생은 “문화가 있는 날을 효과적으로 표현하기 위해 줄임말을 사용한 것이 감성적으로 다가간 것 같다.”면서, “디자인을 전공하지 않아서 포토샵 등 디자인 편집 프로그램 사용법을 하나씩 배워가며 힘들게 제작했는데 좋은 결과를 얻어 기쁘다.”고 말했다.<부경투데이>

* ’문화 월마수’ 영상을 보시려면 첨부파일을 클릭해 주세요.

Park Jae Joon of Pukyong National University, the grand prize at the advertisement competition for university students
- The work "Wolmasu" ... prize money of 5 million won

A student of Pukyong National University won the grand prize at the 6th advertisement competition for university students organized by the Ministry of Culture, Sports and Tourism.

The hero is Park Jae Joon, a senior of the Industrial Chemistry Department of PKNU (26).

He received the grand prize by submitting his work ‘Curture Wolmasu’ to this contest whose aim was to publicize the value of culture to all of the people and encourage university students’ creativity. The prize money was 5 million won.

The theme of this contest is to let the people know ‘the day of culture’, which has been run by Ministry of Culture, Sports and Tourism since last January to encourage all the people to use major cultural facilities across the country on discount or for free on last Wednesdays of every month.

His prize-winning work produced with animatics was appraised that he conveyed ‘the day of culture’ to the people easily by expressing ‘Wolmasu,’ the abbreviation of ‘last Wednesdays of every month’ as a cultural thirst quenching drink.

Animatics is a technic using pieces of animated story boards. Boards are brought together in an editing program and are cut together with the correct timing and pace of the film. And then they are mixed with basic sound effects and dialogue recordings, finally becoming a video image.

This 33 second-work with the background of blue sky and sea presents a clause ‘Strange water has been released. Literally it is water, but no calcium, no potassium, and no magnesium in it. The water desired for long. The water with Gogh, Beethoven, and Shakespeare in it. Last Wednesday of every month. Wolmasu.’

Then he expresses the day of culture as water, by popping up an image of water bottle with the label ‘Wolmasu’ on it and another clause ‘The very fist water in the world containing culture. The water containing culture. Culture Wolmasu. *Last Wednesday of every month is the day of culture.’

“I think having used abbreviation to express the day of culture effectively worked well emotionally,” Park said, “ and I feel so happy to have a great result like this even though I went through hard time learning design editing programs and producing the ad since I didn’t major in design.”<Pukyong today>